BRT-busser i stedet for tog? (Trafikpolitik)

af krabsen, lørdag 15. februar, 2020, 10:00 (249 dage siden) @ Pyloriis

Vi tager lige et faktatjek i stedet for som sædvanlig blot at hive påstandene ud af røven og sætte et udråbstegn efter.

Frem til 2014 oplevede Østbanen en kraftig passagervækst på over 20 procent på 10 år - formentlig fordi den netop tilbød et godt alternativ til de stadig mere overfyldte veje, og fordi Stevns i stigende grad er blevet udflytterområde med pendling mod Københavnsområdet.

Men både sporarbejder og hastighedsnedsættelser med længere rejestider og forsinkelser til følge har siden fået passagertallet til at stå i stampe omkring den ene million. Fordi banen i den periode har udgjort et lige så upålideligt alternativ som bilen...

se fx https://faxe.netavis.nu/faldende-passagertal-paa-oestbanen/ (og læs nu artiklen i stedet for kun overskriften, som handler om et enkelt år)

Med andre ord - når ellers banen kører ordentligt, så tager den sin del af de voksende trængselsproblemer.


Kære Niels.

Jeg ved ikke hvad du mener med faktatjek når du skriver som ovenfor.
Thi det er ihvertfald ikke fakta for Østbanen!

Så fik vi konstateret, at du - ud over ikke at kunne tænke dig om, forholde dig til virkeligheden eller læse hvad der skrives - heller ikke kan regne - det går godt.

De tal du har fundet dokumenterer på smukkeste vis, at det du prøver at modbevise bekræfter du i virkeligheden.
En stigning fra 800.000 til 1.060.000 er ifølge den mest anvendte regnemetode en stigning på 'over 20 %'. :-P

Og tallene i årene efter kan heller ikke betegnes som andet en stagnerende.

Håber ikke du står for dosering af medicin..


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Der kommer tog
Der kommer tog
Pris 270,- kr.
 Læs mere 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen