Test af batteritog skal ske fra 1. august (Generelt)

af esni, Frederikssund, lørdag 15. februar, 2020, 11:02 (249 dage siden) @ andersj

Sådan som jeg læser det er det ikke for at se om de virker eller ej, men mere for at se om de egner sig til kørsel på en typisk dansk lokalbane. Kan de holde køreplanen? Hvor lang tid skal de i praksis lade i august og i februar? Det er vel ligefør denne test vil være mere værdifuldt for leverandørene.

I Schleswig Holstein har de jo taget et stort sats, og de har endda også udbudt en kontakt på en reserveflåde af dieseltogsæt der skal stå klar frem til 2024, selvom batteritogene leveres i 2022.

I Tyskland er der i forvejen køreledninger ved nogle stationer på de strækninger de tænkes brugt på.

I Danmark skal nogen overbevises om at indrette opladningsmuligheder passende steder hvis det skal blive hverdag. Det betyder at der skal flyttes penge fra drift til anlæg, og derfor stort behov for at overbevise grupper der enten af natur eller jobbeskrivelse er skeptiske.

--
Eskild


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 flyttefirma tilbud
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965
I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbanehistorisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen