Lokalbaner hele vejen til København? (Trafikpolitik)

af Rail, lørdag 15. februar, 2020, 12:35 (249 dage siden) @ RasmusR


Nu er jeg heldig selv at kunne bestemme min mødetid, hvilket gør at jeg kører (længe) før myldretiden. Turen tager ikke over 40 minutter i bil. Hvis jeg skal tage det offentlige, bliver min hverdag spist op af transporttid. Hurtigste forbindelse ifølge rejseplanen er 1 time og 37 minutter (okay, det er ikke faktor 3, som ellers påstået i et andet indlæg), men her bestemmer jeg ikke selv afgangstidspunktet.

Hvilket du så heller ikke gør i din bil når du bliver nød til at kører på et bestemt tidspunkt før myldretiden for at opnå de 40 minutter.


Hurtig-gris vil koste penge, det vil være bøvlet og risikabelt - men det ville være en attraktiv forbindelse, som jeg tror mange ville benytte sig af.

Men flere end dem du skræmmer væk ved dårligere rettigheden og/eller færre standsende tog?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen