Lokalbaner hele vejen til København? (Trafikpolitik)

af ThomasTT, søndag 16. februar, 2020, 14:24 (47 dage siden) @ Pyloriis

Det burde være målsætningen for næsten alle lokalbaner. Adgangen til de større byer for biler bliver langt sværere/dyrere i fremtiden. Samtidig gør batteritog, at man ikke behøver elektrificere lokalbanerne. Men man er nødt til at tænke langsigtet og i sammenhæng med andre projekter, fx at man ifm et kattegatprojekt prioriterer kapacitet tæt på kbh.


Hvorfor skal alt ind på Hovedbanegården?
Fraset gæster til Tivoli, ansatte i centraladministrationen og den finansielle sektor og diverse fagforeninger har de fleste mere brug for andre destinationer i hovedstadsområdet.

Så hvorfor denne fascination af Bernstorffsgade og omkringliggende stræder?

Da jeg fir 30 år siden boede et par mdr. i Oxford og hver dag skulle til det nordlige london indbefattede det skift på Paddington station til Circle Line og dernæst til Northern line.
Intet problem når Tube togene kører med 2-3 min. interval.

Kattegatforbindelsen- er det en ny lokalbane fra Aarhus?

Helt konkret nævner jeg ikke hovdbanen. Kbh er stor nok til to egentlige hovedbaner, med ny-ellebjerg- ørestad-lufthavn som supplement. Men selvfølgelig skal toget ind til centrum. Hvis du virkelig ikke forstår det, så må du opfatte jernbane som forældet og meningsløst, og så kommer det næppe videre.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen