Lokalbaner hele vejen til København? (Trafikpolitik)

af ThomasTT, søndag 16. februar, 2020, 14:31 (283 dage siden) @ RasmusR

Der er tre udfordringer: køreplansbindinger, teknik og perronhøjder. De første to ting kunne man nok finde ud af...

Helt konkret tænker jeg på Gribskovbanen, som kunne fortsætte mellem S-tog til Hellerup, for så at skrå over på fjerntogssporene...

Jeg tænker, at eftersom Grisen ikke skal stoppe ved nogen S-togsstation, er perronhøjden ikke noget problem. Første stop efter Hillerød i min "køreplan" er Nørreport

/Rasmus

Det lyder som en sammenblanding af tekniske standarder i et dyrt kompliceret projekt i et land, hvor selv de mere simple baneprojekter ender i kaos.

Ideen med at føre regionalbaner helt til kbh er god, og jeg tror også det i vidt omfang kommer til at ske. Om mange år. Jeg tvivler dog på, at man skal begynde med en sådan blandet drift. Mon ikke det bedste fra hillerød bare ville være at fortsætte som s- bane, selvom køretiderne bliver lige lovlig lange


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen