Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sådan jorder man Kattegatforbindelsen (Generelt)

af mpp, 17/2 2020, 15:53 (1502 dage siden) @ tgpsen

Man kan vende og dreje det på mange måder, men den centrale analyse er jo sådan set bare at gælden på Storebælt ikke er betalt og ny gæld skal optages for at Femarn og Kattegat kan blive til noget. Beslutter man så at brugerne ikke længere skal betale på Storebælt går økonomien i koks i de øvrige projekter. Grundlæggende handler det jo om at den måde vi betaler for projekter ender med at afgøre hvilke projekter, der er praktisk mulige at lave og at nogle projekter er så store, at de i sig selv bliver omdrejningspunkt for trafikpolitikken.

Af store projekter kan man nævne Kattegat, Femarn, HH, cityring, ekspresstunnel, metro til Malmø, nye metroer og mere letbane o.a. Så må man vælge hvilke akser man vil optimere for og hvilke, der er mindre vigtige.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak