Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvormange first-of-class ETCS er brug for? (Generelt)

af esni, Frederikssund, 18/2 2020, 07:50 (1521 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Ah, på den vis.

Alle TRAXX AC2 til kørsel gennem DK er ens, og der skal kun laves een first of class. Derudover vil andre AC2 kunne ombygges efter denne FOC, så antallet af maskiner kan øges, hvis man skulle vælge dette. Dog formentlig kun med "donor lok" der deler visse komponenter, mener på stående fod, at det bliver billigst at ombygge TRAXX der i forvejen er godkendt til Schweiz ...grundet specifikke komponenter i førerbordsopbygningen (altså hvis man skal have flere AC2 til Danmark)

På dieslerne tør jeg ikke gætte noget. Det er et lille antal af hver serie, og svært nok i sig selv - og sikkert ikke defineret skarpt nok inden man gik i gang. Eksempelvis mente jeg og andre engang at "dieselelektrisk trækkraft fra Frichs" kunne nøjes med een FOC, men det kom aldrig længere end til tankestadiet, så om man kan det i virkeligheden, ved jeg ikke.

Lasse

"dieselelektrisk trækkraft fra Frichs" ?

Min tanke er at det ville gavne 'Godstransporten på jernbane gennem Danmark' hvis Banedanmark lod udføre en firsst ogf class for en AC2, enten en af de eksisterende til kørsel gennem Danmark men helst så antallet blev øget med en.

Tilsvarende burde det være i Banedanmarks interesse at der var mindst en GM med ETCS level 2 og DK-STM

--
Eskild


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak