Jernbane-fagfolk advarer: Sidste udkald for toget (Generelt)
Mon det gør fremtidige tværorganisatoriske initativer på jernbanen nemmere?. De midlertidige signaler langs Køge - Ringstedsbanen var vel blandt andet resultatet af manglende synkronisering af baneanlægget og udrustningen af DSB's togmateriel med onboard udstyr. Her var det alstå blot to instanser (udover fra leverandøren), der skulle koordinere og samarbejde.
Ikke enig. Det midlertidige signalsystem på den nye Ringstedbane er ene og alene et resultat af at BDK ikke ville erkende signalprogrammets reelle stade i tide.
Bemærk venligt at BDK dengang skulle stå for indbygning af onboard via Alstom som underleverandør.
Ergo, der burde være viden i BDK om at onboard-udrustningen ikke gik heeeelt efter planen og at den nye Ringstedbane derfor kunne ligge ubrugt indtil Alstom havde snøvlet sig færdig.
Der er lidt god læsning her - eksternt review af signalprogram