Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbane-fagfolk advarer: Sidste udkald for toget (Generelt)

af Peter Christensen, 18/2 2020, 15:55 (1528 dage siden) @ anderspihl

Mon det gør fremtidige tværorganisatoriske initativer på jernbanen nemmere?. De midlertidige signaler langs Køge - Ringstedsbanen var vel blandt andet resultatet af manglende synkronisering af baneanlægget og udrustningen af DSB's togmateriel med onboard udstyr. Her var det alstå blot to instanser (udover fra leverandøren), der skulle koordinere og samarbejde.

Ikke enig. Det midlertidige signalsystem på den nye Ringstedbane er ene og alene et resultat af at BDK ikke ville erkende signalprogrammets reelle stade i tide.
Bemærk venligt at BDK dengang skulle stå for indbygning af onboard via Alstom som underleverandør.
Ergo, der burde være viden i BDK om at onboard-udrustningen ikke gik heeeelt efter planen og at den nye Ringstedbane derfor kunne ligge ubrugt indtil Alstom havde snøvlet sig færdig.
Der er lidt god læsning her - eksternt review af signalprogram


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Reise til Kiøbenhavn 1856
Reise til Kiøbenhavn 1856

I 1856 foretog Morten Nielsen en rejse fra Odense til København med den netop åbnede jernbaneforbindelse fra Korsør til København. Mortens oldebarn Jan Geugjes har indsendt Mortens dagbog fra turen, som vi bringer her.

Læs mere

DSB MH400

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak