Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny hjemmeside om potentialet i S-togene (Generelt)

af Gæst42, 19/2 2020, 11:00 (1527 dage siden) @ KKLD

Ja okay, for mig lyder så nemmest at myldretidstoget får sit stop tilbage i Snekkersten (eller eventuelt et ekstra stop i fx Vedbæk/Skodsborg/Klampenborg) så der er mindre sandsynlighed for at det skal vente.


Stop eller ej i Snekkersten betyder ikke noget for togfølgen mellem Nivå og Østerport..


RasmusD skrev følgende: "der skal ikke mange minutters forsinkelse på det forankørende 20xx-tog før myldretidstoget kan holde og kigge på dets baglygter ved både Humlebæk og Espergærde".

En måde at løse dette på ville være at myldretidstoget kørte langsommere ved at have et ekstra stop. Og siden at myldretidstoget ikke stopper i Snekkersten er der ekstra tid hvor det kunne holde og vente bag Helsingør-toget. Mit andet forslag er fx i Vedbæk/Skodsborg/Klampenborg som er de mindst betjente stationer.

Du sammenligner æbler og pærer, standsning i Snekkersten eller ej influere ikke på om du kan få noget ud af 160 km/t - det er Hellerup-Kokkedal der er dimensionerende for dette.

Myldretidstoget kan ikke være langsommere i den nuværende køreplan, så kan det ikke nå den i forvejen korte vending i Helsingør.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MR532

Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV. Pris 290 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak