Lokalbaner hele vejen til København? (Trafikpolitik)

af mikedk2100, fredag 21. februar, 2020, 19:39 (283 dage siden) @ tgpsen

Jeg har sådan set ikke lyst til 10-15-20 års yderligere byggerod i København, fordi alle tog absolut skal forbi København H. Af den simple grund, at jeg siden 1999 har boet nær Østerport Station - de sidste 18 år har pladsen været en stor byggeplads. Og det er ikke engang slut endnu. Så nej tak til mere byggerod foreløbig.

Som du forhåbentlig ved, så er boulevardbanen over 100 år gammel - og dengang var det et fantastisk fremskridt. Og det er stadigvæk en nødvendighed med boulevardbanen, men tiden er en anden, og boulevardbanen kan ikke stå alene.

Så for at skære det ud i pap for dig: NEJ! Jeg mener ikke at boulevardbanen eller nord-syd tunnellen i Berlin er et "teknisk tilbageskridt".

Du vil så genere København i 10-20 år yderligere for at lave en tunnel - jeg vil hellere, at vi satser på aflastningsbanegårde som fx Ny Ellebjerg og Lufthavnen, når nu løbet forlængst er kørt med at udvide den eksisterende hovedbanegård i København til en nogenlunde fornuftig pris.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Danske privatbaner

Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´
Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen