Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lokalbaner hele vejen til København? (Trafikpolitik)

af tgpsen, 21/2 2020, 19:59 (1487 dage siden) @ mikedk2100

Jeg har sådan set ikke lyst til 10-15-20 års yderligere byggerod i København, fordi alle tog absolut skal forbi København H.

Nå, du gider heller ikke.

Af den simple grund, at jeg siden 1999 har boet nær Østerport Station - de sidste 18 år har pladsen været en stor byggeplads. Og det er ikke engang slut endnu. Så nej tak til mere byggerod foreløbig.

Ja, de burde have smølet sig færdig forlængst.

Som du forhåbentlig ved, så er boulevardbanen over 100 år gammel - og dengang var det et fantastisk fremskridt.

Ja, dengang kunne vi konkurrere med svenskere og især kinesere.

Og det er stadigvæk en nødvendighed med boulevardbanen, men tiden er en anden,

Ja, idag kan vi ikke konkurrere mod dem. Eller gider ikke.

og boulevardbanen kan ikke stå alene.

Nej, den skal have en supplerende Citytunnel.


Så for at skære det ud i pap for dig: NEJ! Jeg mener ikke at boulevardbanen eller nord-syd tunnellen i Berlin er et "teknisk tilbageskridt".

Men det var da rart at høre. Så vil du sikkert også kunne lide en Citytunnel.


Du vil så genere København i 10-20 år yderligere for at lave en tunnel -

Bygningen af Citytunnelen i Malmö skete 2005 - 2010. Men det er jo København. Og Banedanmark.

jeg vil hellere, at vi satser på aflastningsbanegårde som fx Ny Ellebjerg og Lufthavnen, når nu løbet forlængst er kørt med at udvide den eksisterende hovedbanegård i København til en nogenlunde fornuftig pris.

Altså samme remedie som man forsøgte at redde Københavns anden banegård med, inden onde mennesker afskaffede dem med en Citytunnel under Boulevarderne og en ny Hovedbanegård.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak