Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Den translindholmske jernbane (Jernbanen i dag)

af Ove Nygaard, 22/2 2020, 11:41 (1524 dage siden) @ Poul Andersen

Kære Poul!

Jo, tak for hjælpen. Jeg prøver da tid efter anden at studere de nye bestemmelser, og lidt af det får jeg da fat i. Jeg har min fremskredne alder in mente ikke forventninger om at modtage tilbud om genansættelse, for så skulle jeg nok - ligesom de "gamle sydfynere, der overgik til DSB i 1948, bl. a. min navnkundige kollega Gert Larsen, doc Do Odense" - gennemgå trafikmedhjælperkursus én gang mere, og det kursus og dets ædle "afkom" findes jo ej heller mere, i hvert fald ikke i "driftsklar tilstand"!;-)
Og til Krabsen: Frederikshavn forkortes/forkortedes Fh, og hvis jeg skal "kloge mig", så er Skagen udgangsstation/endestation for strækningen Frederikshavn - Skagen, og Frederikshavn det samme for strækningen Frederikshavn - Aalborg - i TIB-mæssig henseende, men så kommer så alt det med ERTMS, som bringer det hele over i "et andet system"!
Som "en klog mand" - eller var det "en klog kvinde"? - en gang sagde:"Udvikling er afvikling af indvikling"!;-)
Jeg er derfor glad for, at jeg med mit enkle indlæg har bidraget til klarhed over de indviklede jernbaneforhold i Vendsyssel og omegn!
Måske et lille: "Duk og væk"!:-D

God weekend.
Ove af Erritsø m. v.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak