Hectorrail med persontog (Generelt)

af esni, Frederikssund, søndag 23. februar, 2020, 12:54 (96 dage siden) @ lkf

Jeg er fascineret af det omfattende arbejde det må have været at stable transport-delen af dette projekt på benene.

Hectors godkendelse til kørsel med persontog igennem Danmark incl. de to tunneler dog næppe på DN's foranledning, men snarere forudsætningen for at noget sådant rent faktisk kunne stables på benene. (Mit personlige gæt på forholdene uden nogen form for konkret viden)

Men mange ting har skullet arrangeres:

  • Vognstamme godkendt i alle 5 lande
  • Trækkraft der må køre passagerer i den vognstamme
  • Operatører i alle 5 lande
  • Tog- og lokomotivpersonale
  • Køreplaner
  • alt det øvrige, som jeg som udenforstående ikke kender til

Forhåntlig kommer der mange gentagelser, hvor alt det man har lært denne gang kan blive til nytte

--
Eskild


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen