Avatar

Overkørsel 12 ved Uglev (Jernbanen i dag)

af Ove Nygaard @, onsdag 26. februar, 2020, 08:56 (35 dage siden) @ T. Rithmester

Kære Thomas.

Din teori ser sandsynlig ud. Jeg har også afløst i Uglev i "mine unge dage", men det kommer vel ikke bag på dig? Ved gennemkørende tog skulle man ud på perronen med to grønne flag, for der kunne ikke vises gennemkørsel fra I-signalerne, der blev betjent fra en trækbuk på perronen. Stationen lå/ligger meget dybt på banen, så man kunne fra perronen både se (og høre) toget i god tid fra begge retninger. Stationen var uden krydsningsspor.

Måske hører dette lille indlæg til i "den historiske del", men lad det nu blive her.;-)

Bedste hilsener

Ove af Erritsø


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 rengøring tilbud
Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb
I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen