Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark (Generelt)

af kme, 26/2 2020, 19:14 (1520 dage siden) @ krabsen

Hvis jeg var Banedanmarks nye direktør ville jeg rydde hele direktionsgangen.


Nu er der ikke noget nyt i, at det pågældende blad nærer et indædt had til jernbanen, BaneDanmark, DSB og i øvrigt alt, hvor der er én eneste ikke-ingeniør indblandet.

Nu er bloggen jo ikke skrevet af en Ingeniøren-medbejder (deraf navnet blog) men af fagkyndige. Selv hvis det havde være journalister fra Ingeniøren har jeg svært ved at se det diskvalificerer artiklens indhold. At Banedanmark i årevis har kvajet sig med inkompetence, gør ikke at de kan fredes. Tværtimod.

Bloggens konkrete indhold er også helt på linje med hvad Lasse T-P tidligere har luftet her på stedet. Peter Christensen er næppe ret uenig heller. Udenlandske infrastrukturselskaber gør det også markant bedre. Se fx. på Østrig eller Holland.

Hvis jeg var Banedanmarks nye direktør blev der en del ledige parkeringspladser på matriklen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Reise til Kiøbenhavn 1856
Reise til Kiøbenhavn 1856

I 1856 foretog Morten Nielsen en rejse fra Odense til København med den netop åbnede jernbaneforbindelse fra Korsør til København. Mortens oldebarn Jan Geugjes har indsendt Mortens dagbog fra turen, som vi bringer her.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak