E maskine, Tønder. - noget OT (Generelt)
Er den solgt til Gedser Remise, eller udlånt ?
Min kone oplyser, at hun har læst på et eller andet netmedie, at både E 987 og MY 1104 er solgt til Hector Rail, som vil lade begge lokomotiver sætte i stand og udstyre med ERTMS, så de fremover kan indsættes i lejlighedsvis chartertrafik mellem Sverige og Østrig/Italien. Efter successen med karnevalstoget i forrige uge ser Hector Rail en stor forretning i chartertrafik mellem Nordsverige og kontinentet, men man vil ikke permanent kunne udtage godstogslokomotiver til opgaven.
Valget er faldet på E 987 og MY 1104, da de er godkendt til kørsel i Danmark, og da det vurderes, at de lettere end andre brugte lokomotiver vil kunne godkendes til kørsel i Sverige - E-maskinen er jo en oprindelig svensk konstruktion, og MY'eren er også konstrueret og endda bygget i Sverige.
/LH
Jeg har lige checket min kalender - det er sgu da ikke 1. april endnu? Den havde ellers været god!
Og spøg til side - fraset det økonomiske aspekt er det jo slet ikke teknisk umuligt.
Næ, det er heller ikke umuligt, at "signalprogrammet" en gang er afsluttet og fuldt implementeret
Nå, det er en anden historie, som andre nok ved at kloge sig på - og i - så vi stopper her ...
/LH