Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

kmp KH (Generelt)

af Allan Sørensen, 28/2 2020, 18:33 (1510 dage siden) @ Frank Poulsen

Oh, ja, det drejer sig om at have tingene på plads!
Jeg troede (og dét går ikke!), at det hvide hus ude ved dieseltankene var kmp Kh fjern, og at kmp inde i "krogen" – ganske rigtigt den, der er vist på streetview af Niels Munch – var kmp Kh nær (ja, S-tog). Men nu, hvor det anføres, at Carsten Niebuhrs Gade 14, altså min "krog", stadig er aktiv kmp, ja så befinder jeg mig i en gevaldig vildfarelse, ka' jeg godt se. (Igen, bær over med en udenmandslandsker fra vest for bakken).
Måske nogen kan hjælpe med at be-/afkræfte, hvor langt ude i hampen, flg. antagelse er:
Kmp med nuværende adresse Carsten Niebuhrs Gade 14 samlede funktionerne fra alle de gamle poster fra tidernes morgen. Om den allerede dengang officielt hed kmp Kh fjern, ved jeg ikke, men den betjente i hvert fald fjernbanesporene. S-banen havde en (eller anden) midlertidig "kasse" et andet sted (ved ikke, hvor). Da så den omtalte kmp i hvide mursten blev bygget i 1970, rykkede kmp Kh dérud, nu officielt benævnt kmp Kh fjern, og S-banen overtog den "gamle" kmp; dén inde i "krogen", og fik navnet kmp Kh nær.
Hvor meget af dette er løgn og latin, og hvor meget er sandt? Er godt klar over, der et eller andet sted kommer en FC Kh ind i billedet også, men en sådan kan næsten kun have haft til huse ude i den hvide. Eller?
Uanset hvad, er stadig bare interesseret i en eksakt dato for dens – altså den hvides – ophør af oprindelig brug. Også, hvis det har været i flere tempi.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak