Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S tog stop Nordhavnen (Generelt)

af esni, Frederikssund, 5/3 2020, 21:56 (1503 dage siden) @ KKLD

Det var lige godt... Underligt hvordan kystbanen så formåede at køre forbi, men det mest sandsynlige er selvfølgelig, at jeg så syner...


Tja, og S-toget, der kørte en metalstang over holdt kun i et spor. Hvorfor kørte man så ikke S-tog i det andet S-togsspor? Det afhænger af situationen, om man kun lukker uheldssporet, nabosporet eller alt. En tunnel et helt andet sted løser det problem.

Og hvorfor er det, at alle tog absolut skal forbi Nørreport...


Man kunne så ønske at Ringbanen - i stedet for at være et helt isoleret system - var forbundet med alle radiallinierne, sådan så at kun hvert andet af togene skulle igennem Nørreport. Men det sker først i ugen med tre tordage


Har jeg forstået dig korrekt?

Så du vil have at:
Linje A og E kører fx hver anden gang ved Hellerup ad Ringbanen forbi Flintholm, Danshøj og til sidst ved Ny Ellebjerg hele vejen mod Hundige/Solrød Strand/Køge?
Linje B og Bx kører fx hver anden gang ved Ryparken og forbindes til Ringbanen og kører forbi Flintholm og ved Danshøj bliver forbundet til at køre mod Høje Taastrup?
Linje C kører fx hver anden gang ved Hellerup ad Ringbanen indtil Flintholm hvorfra den vil køre mod Ballerup/Frederikssund?

Det var sådan cirka ideen. Og HVIS man realiserede denne temmelig vilde ide, så blev der også kapacitet til en pendant til Londons circle line.

Jeg ved ikke lige hvor realistisk det er, men jeg kan vel godt se at det er realistisk at Linje F bliver forlænget fra Ny Ellebjerg-Hellerup til Klampenborg/Lyngby/Holte/Hillerød på bekostning af nogle afgange gennem røret.


Derudover til begge forslag er der det problem at togene maks kan være 8 vogne lange.

Som sagt - det sker først, når der er 3 torsdage i en uge...
Jeger skam godt klar over at perronerne er for korte i deres nuværende form, men hvis man valgte at finde pengene til forbindelsesstykkerne (og det er næppe småpenge) så ville man også kunne finde penge til at forlænge perronerne.
Jeg tror dog at det ville give mere for færre penge end diverse omstrømningsprojekter.

--
Eskild


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak