Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S tog stop Nordhavnen (Generelt)

af esni, Frederikssund, 7/3 2020, 11:56 (1482 dage siden) @ KKLD

Det var lige godt... Underligt hvordan kystbanen så formåede at køre forbi, men det mest sandsynlige er selvfølgelig, at jeg så syner...


Tja, og S-toget, der kørte en metalstang over holdt kun i et spor. Hvorfor kørte man så ikke S-tog i det andet S-togsspor? Det afhænger af situationen, om man kun lukker uheldssporet, nabosporet eller alt. En tunnel et helt andet sted løser det problem.

Og hvorfor er det, at alle tog absolut skal forbi Nørreport...


Man kunne så ønske at Ringbanen - i stedet for at være et helt isoleret system - var forbundet med alle radiallinierne, sådan så at kun hvert andet af togene skulle igennem Nørreport. Men det sker først i ugen med tre tordage


Har jeg forstået dig korrekt?

Så du vil have at:
Linje A og E kører fx hver anden gang ved Hellerup ad Ringbanen forbi Flintholm, Danshøj og til sidst ved Ny Ellebjerg hele vejen mod Hundige/Solrød Strand/Køge?
Linje B og Bx kører fx hver anden gang ved Ryparken og forbindes til Ringbanen og kører forbi Flintholm og ved Danshøj bliver forbundet til at køre mod Høje Taastrup?
Linje C kører fx hver anden gang ved Hellerup ad Ringbanen indtil Flintholm hvorfra den vil køre mod Ballerup/Frederikssund?

Jeg ved ikke lige hvor realistisk det er, men jeg kan vel godt se at det er realistisk at Linje F bliver forlænget fra Ny Ellebjerg-Hellerup til Klampenborg/Lyngby/Holte/Hillerød på bekostning af nogle afgange gennem røret.


Derudover til begge forslag er der det problem at togene maks kan være 8 vogne lange.

Hvis man filosoferer lidt over det så skylddes det at Ringbanen fra starten af ikke var tænkt til persontrafik, men da den så var anlagt blev den til prototypestrækning for nærtrafik på jernbane i Københavsområdet.
Flintholm - Danshøj - NyEllebjerg er helt klart også et resultat af det.
Resultatet er at den på papiret glimrende ide med at dele trafikken fra radiallinierne imellem Røret og Ringbanen næppe vil kunne realiseres. Til overflod har man fjernet de tilslutningskurver, der kunne være brugt.

--
Eskild


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak