Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Regeringen opfordrer...... (Generelt)

af KKLD, 10/3 2020, 15:27 (1507 dage siden) @ metrohenrik

I metroen er der vist ikke plads til flere tog i myldretiden. Hos DSB er materielsituationen så presset, at mange tog kører nedformeret i myldretiden. Hvordan vil de løse det problem nu? Ja, det vil jeg gerne se, for de har ikke formået at skaffe mere kapacitet i myldretiden frem til i dag :-D


Til M1 og M2 er der plads til flere tog. Jeg ved dog ikke om der er flere ledige tog.
Her til næste år får de nemlig leveret 8 ekstra tog og det betyder at der kommer til at køre tog hvert 3. minut på M1 og på M2 i stedet for hvert 4. minut som det er nu.


Det er nu i år de ankommer, men sandt at de først kommer i drift til næste år. Men til den tid er Coronasituationen forhåbentlig løst.
Der bliver kørt med disponibelt materiel i myldretiden. Som jeg hører på gangen, vil vi køre myldretid stort set hele dagen, indtil videre.
Så i myldretiden vil man nok ikke mærke den store forskel, men har man mulighed for at rejse på andre tidspunkter, så vil der være flere tog at vælge mellem.

Har du egentlig viden om metroen med de nye metrotog til næste år kommer til at køre hvert 4. minut uden for myldretiden på M1+M2?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak