Delrapport, linjeføringsovervejelser Kattegatforbindelsen (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, onsdag 11. marts, 2020, 23:59 (17 dage siden)
redigeret af Poul Brandt, torsdag 12. marts, 2020, 00:30

https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/TRU/bilag/274/index.htm

Udpluk

Økonomien for den billigste løsning, med bane fra Holbæk til Hasselager:

............................................................... mia. kr.
A Vej........................................................... 61,4
B Vej + bane 2 spor .................................... 113,7
C Vej + bane 2 spor, 1 spor kyst til kyst.......... 101,5
D Vej + bane 2 spor, 1 spor Sjælland-Samsø... 106,1

Banen koster således 40-52 mia. kr. mere end en ren vejforbindelse

Den forkromede løsning med 2 spor hele vejen og med start i Lejre, samt tunnel mellem Sjælland og Samsø koster 139 mia. kr.
En tunnel er noget overraskende ca. 22 mia. kr. dyrere end en hængebro.

Poul


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen