Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fuld fart på metroen eller Palle alene i verden (Jernbanen i dag)

af Svend, 13/3 2020, 17:10 (1477 dage siden) @ Flemming Jakielski

Det var bestemt ikke min opfattelse onsdag aften. Samtidig med at Danmark blev lukket ned via medierne, kunne man stå på Lindevang klokken lidt før 22 med 10 minutters ventetid mod Vanløse. Uforståelige lyde fra højtalere omkring noget sporarbejde på Amager. Da toget endelig kom, så var det næsten overfyldt. Det hjalp lidt på Flintholm, men mange skulle helt til Vanløse. I Vanløse holdt forresten 4 hensatte togsæt. Så det kan ikke være tog man manglede, Og det hele skulle man betale kvalitetstillæg for. Hvis metroen skulle udbetale en tilsvarende kompensation til de rejsende, ville de gå rabundus på rekord tid. Så absolut IKKE en oplevelse at bruge det offentlige.:-(

Flemming Jakielski

Hvis det er for kedeligt for de her læsende Københavnere at blive hjemme, så kan jeg berette, at metroen på den gamle linje i øjeblikket kører med maksimal togfølge, maksimal hastighed og ganske korte stationsophold - altså - uden at jeg på nogen måde er i besiddelse af officiel bekræftelse for det - leverer maksimal kapacitet.

Til gengæld er der her midt på dagen ekstremt få passagerer med, så sætter man sig i bageste vogn og kigger fremad, kan man nyde tunneltrasseringen og lege Palle alene i verden.

.
Man skal bare holde sig helt væk fra Metroen indtil videre. Der er ingen grund til at komme så tæt på sine medborgere. Bliv hjemme.

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak