Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nyt værksted syd for Næstved (Generelt)

af krabsen, 16/3 2020, 17:58 (1499 dage siden) @ mikedk2100

Det var netop det jeg ville hen til - at DSB laver deres nye arbejdsplads et sted, hvor en bil er nødvendig ;)


Rettelse: Laver deres nye arbejdsplads hvor der er: adgang via bane for det der skal repareres, tilstrækkeligt areal og færre miljøproblemer, støjgener m.v.

Men de laver stadigvæk deres arbejdsplads ca 10 km fra nærmeste station, så medarbejderne er nødt til at have en bil for at kunne passe deres job.

Du har ikke læst mine svar:

Rettelse: Laver deres nye arbejdsplads hvor der er: adgang via bane for det der skal repareres, tilstrækkeligt areal og færre miljøproblemer, støjgener m.v.

Prøv selv at finde et sådant sted inden for gangafstand af en jernbanestation med publikumsbetjening..


Jeg har intet imod, at ledelsen hos både DSB, Banedanmark og SAS kører bil - jeg har noget imod, at det er en del af deres løn.

Banal lønforhandling. Alternativet er en så meget højere løn, at de alligevel køber bilen.

Jeg synes jo det er hyklerisk, når man på den ene side - som virksomhed - gerne vil have folk fra bilerne over i toget, og samtidig selv kører bil, fordi toget er for besværligt eller ubrugeligt. Jeg vil da hellere være en virkelighedsfjern bolværksmatros, end ansat i DSB/Banedanmark og være hyklerisk. Eller i enhver anden virksomhed og skulle sælge noget jeg synes er ubrugeligt. Sådan er jeg opdraget - kan jeg ikke stå inde for det jeg forsøger at sælge, jamen hvorfor skulle kunden så købe lortet.

Det er igen en anelse virkelighedsfjernt. Utrolig mange virksomheder fremstiller og sælger produkter, som de ansatte ikke selv kunne drømme om at købe.
Enhver virksomhed udbyder de produkter kunderne efterspørger, ikke dem medarbejderne efterspørger.

At stå inde for et produkt er ikke det samme som at anvende det selv. I din optik kan en laktoseintolerant ikke arbejde på et mejeri? Eller en afholdsmand arbejde i en restaurant?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere
Indsend billederBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak