Hvem skal betale? (Generelt)

af andersj, Nordjylland, fredag 20. marts, 2020, 14:21 (13 dage siden) @ Niels Bak

Og mit gæt er præcis det modsatte. Staten kommer til at sætte gang i så mange offentlige byggerier som muligt, for at sparke gang i samfundsøkonomien igen.

Man kan ikke rigtig længere bruge offentlige anlægsprojekter som værktøj overfor en økonomisk krise. Der går simpelthen for lang tid fra beslutning til første spadestik til at det har en effekt.

Det er sådan set kun hvis man har nogle skuffeprojekter med samtlige myndighedsgodkendelser i hus at man kan komme hurtigt igang. Det er ikke engang sikkert at Femernforbindelsen når at komme rigtig i gang inden økonomien vender igen - et projekt der blev besluttet i forrige økonomiske krise.

Mit gæt er at man holder status quo, da byggeaktiviteterne i forvejen er meget høje - også i de kommende mange år.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990
I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen