Åbning af Favrholm udskydes til december 2023 (Jernbanen i dag)

af krabsen, onsdag 25. marts, 2020, 11:42 (13 dage siden) @ KKLD

Det kræver også en del mere materiel - materiel der ikke findes før nyt er planlagt, projekteret, bestilt, bygget og leveret. Det er vi ikke engang tæt på i 2023


...medmindre man selvfølgelig "bare" køber nogle nye "normale" S-tog til at supplere flåden, og dermed sætter den førerløse udviklingsidé på pause :-) Om det så lige kan nås til 2023 er en anden sag, men fjerner du "planlagt" og "projekteret" fra ovenstående, kan det resterende (inkl. EU licitation) forventeligt klares indenfor 3-4 år. Aktuelle udbud i andre lande kører lige nu med leveringstider i 2022 (kendt materiel) og 2023 (Nye materieltyper)

Der bliver frigivet material (og lokoførere) når der man begynder med at have førerløse S-tog. For Ringbanen starter først fordi den er isoleret fra de andre linjer og den er simpel. Det er vel ikke urealistisk at dette er tilfældet om 3-4 år.

Det frigiver vel kun materiel, hvis der bliver anskaffet nyt til den førerløse drift.

Og så er regnestykket jo, hvad der er klogest på lang sigt: Anskaffe flere af de nuværende, som kan sættes i drift umiddelbart og på hele nettet - eller anskaffe ny type med de risici både økonomisk og tidsmæssigt, det så giver..


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen