Alstom skal installere ERTMS i 77 ET-/X31-togsæt (Generelt)

af Rail, fredag 27. marts, 2020, 12:17 (131 dage siden) @ KKLD

Det er fristende at tolke faldet fra 2016 til 2017 og 2018 som ophøret af jernbane på Aarhus Nærbane (Grenå- og Odder-banen). Men kan det være (næsten) hele forklaringen? Det kan måske være svært at finde tal for passagerkilometer fra de to strækninger. specifikt. Ellers ville det jo være nemt at regne ud.

Man kan også spørge Danmarks Statistik...
[image]


Hvordan kan det være at S-tog ikke har samme udvikling som metroen? (For det er frem til 2018, altså før M3 og M4).
Er der noget man kan ændre for at gøre S-tog mere attraktivt?

Fjerne CBTC problemerne, som man kan se nedenfor, begynder s-tog først at få problemer i 2016 da CBTC idriftsættes og rettidigheden falder:

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen