Simpel problem - Alstom skal installere ERTMS i .. (Generelt)

af steenth, søndag 29. marts, 2020, 22:40 (69 dage siden) @ andersj
redigeret af steenth, søndag 29. marts, 2020, 23:13

Aflysningerne i dag skyldes et overgravet kabel. Det var ihvertfald en af årsagerne tidligere i dag.


Tak for oplysningen. Flere har skudt på ERTMS/ETCS uden at reelt at vide det. Så det godt med en afklaring.


Det er rigtig at dagens aflysninger skyldes overgravet kabel, men de øvrige dage med flere forsinkelser eller aflysninger, har der på ARRIVA trafikinformation,
været anført "tekniske problemer".
Det har meget tit været aflysning eller større forsinkelse på/fra den station hvor der skiftes fra SR til ETCS, altså en fornemmelse af, at der opstår problemer eller fejl når der skal skiftes fra ATC (ydre signaler) til ETCS.

Mvh.
Poul.


Det må i så fald være noget med STM boksen. I Vendsyssel skifter man mellem ydre signaler og ETCS tre steder under kørsel med op til 100 km/t, og her bruges ikke STM men ren ETCS i materiellet.

Der er del lag af delsystemer i det nye signalsystem. Og BDK har deres pressemeddelelser skrevet at det tager 3-4 minutter at kommer ind i ETCS området. Noget af det, som er forskellen til det gammel, at alt afvikling af driften sker med køreplaner. Det gælder også rangering. Så alle bevægelser skal være lagt ind, mens i den gamle fjernstyring, ikke behøver/ikke kan at lægge alle bevægelser ind (lille Syd er fjernstyring uden indlagt køreplan på der hvor der er gamle signaler - vil også enkelt andre steder)

Og kan være den proces med at lægge toget ind, som tager tid. Det er nogle midlertidige steder, hvor tog skifter system, hvor det ikke er helt så strømlignet, som det vil være, når hele strækningen er omlagt. For der sker det på fri strækning nord for Struer. Men system skal kende toget for kunne stille signal for videre kørsel.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen