Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jorden/husene rundt slut foraltid? (Generelt)

af Steff, 30/3 2020, 20:10 (1712 dage siden) @ Svend

Kære Svend

Tak for svar.
Jeg var selv inde over som repræsentant for ”ejer og bruger” da Nordhavnsforbindelsen skulle etableres fra Lyngbyvej og ned til Svanemøllebugten. Vi blev i øvrigt først orienteret om byggeriet gennem ”Øbro-nyt”:-).
Bygherren (Københavns Kommune) forpligtigede sig til at genopføre og reetablere det hele som det så ud ved arbejdets begyndelse. Det vil sig bygninger skulle genopføre i samme stil og sti og vejanlæg det samme. Dog var bygningsreglementet ”ændret lidt” fra 1898 og til 2006/7, hvorfor man blev enige om visse indre ændringer af bygningsmassen til glæde for begge parter. Det blev bedre for ejer og bruger og billigere for bygherren, altså en kontraktlig ændring begge parter imellem. Anført i kontrakter samt bygningsforskrifter og planer.

Denne viden får mig så til at stille spørgsmålet vedr. byggeriet ”lidt nede af vejen” ved Århusgade.
Vil det sige, at du kender og har læst både kontrakt samt set bygningsoversigten mellem Metroselskabet, Banedanmark (Trafikministeriet) og Københavns kommune?
Heri skal det jo tydeligt fremgå, at Bygherren skal genetablere overkørslen, ELLER at parterne (alle tre nævnte) er blevet enige om at dette ikke skal gennemføres og at niveauoverkørslen herefter skal sløjfes.

Ellers er det jo en klar overtrædelse af det aftalte og at i dette tilfælde Banedanmark på vegne af ministeriet skal påtale dette og er dette gjort?

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Veterantog kalender
Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak