Kørestrøm på Kong Frederik IX's bro (Generelt)

af ulca, onsdag 01. april, 2020, 17:57 (92 dage siden) @ Rail

En hurtig opmåling viser at hele broens længde fra Lolland til Falster er lige knap 278 meter, mens klapbroens længde er lige knap 36,5 meter (fra klappens ene yderpunkt til det andet).


Her er problemet så at alle nye strækninger får neutralsektioner på 400 meter, det vil godt nok være kedeligt hvis toget skal glide igennem det uden rigtigt at være kommet op i fart. Ligeledes vil nedbremsningen henimod stationen heller ikke kunne bruge elbremsen..

Så er det lige et godt spørgsmål: Hvis der fra slutningen af en perron er lige omkring 890 meter til broens landfæste, hvilken hastighed kan et moderne elektrisk tog så nå op på? Eller hvis neutralsektionen kun er broklappen, så en længde på lige under 986 meter fra slutningen af en perron til start af neutralsektion? Og hvad angår f.eks. godstog så standser de vel næppe på en station som Nyk. F., men istedet køre med en given hastighed.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 flyttefirma tilbud

Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen