Kørestrøm på Kong Frederik IX's bro (Generelt)

af ulca, onsdag 01. april, 2020, 18:04 (411 dage siden) @ andersj

Som det måske er nogen bekendt har Banedanmark tidligere udtalt sig om at elektrificering af klapbroen på Kong Frederik IX's bro (ved Nykøbing F.) vil være "kompliceret" derfor helst så at man valgte en anden løsning.


Har det ikke altid være Sund & Bælt der har haft den holdning pga. økonomien? Jeg mener ikke at Banedanmark på noget tidspunkt har udtalt at det ikke vil være muligt.

Jeg mener meget bestemt at det er Banedanmark som har givet udtryk for den holdning. Der findes måske nok løsninger som rent teknisk er bedre, men det kræver jo så at man starter forfra men en vurdering af de forskellige perspektiver og i sidste ende skal have ændret anlægsloven for forbindelsen mellem Ringsted og Holeby.
I øvrigt så er det Banedanmark som ejer den bro, som oprindelig var finansieret og ejet af DSB, og i forbindelse med opdelingen i hhv. infrastruktur og drift blev den overtaget af Banedanmark. At så opgraderingen er finansieret af Femern Landanlæg A/S er jo så en anden side af sagen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen