Kørestrøm på Kong Frederik IX's bro (Generelt)

af 1993matias ⌂ @, KH, torsdag 02. april, 2020, 09:16 (237 dage siden) @ Thorbjørn

Problemet her er, at strømaftagere (SAT) i Danmark har forskellige mekanismer, der automatisk sænker SAT, når der ikke er køreledning (dvs. når SAT kommer for højt op). På nogle litra er det en mekanisk split, der knækker og automatisk fjerner lufttrykket, der holder den oppe. På andre litra er det andre mekanismer. Sådan noget hedder auto-drop.
Så vidt jeg husker, aktiveres funktionen ved seks meter over skinneoverkant.

Skulle sådan et ledningsløst princip fungere i Danmark, så skulle man til at ombygge rigtig mange tog, og så bliver det pludseligt dyrt. Mon ikke en strømløs ledning er bedre? Det behøver jo ikke være en neutralsektion, hvis strømmen på begge sider af broen forsynes samme sted fra?

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IC4, S-tog, Y-tog, Lint 41 samt fem veterantog


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo

Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
F. Schichau, Elbing, Tyskland
3 flyttefirma tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen