Besparelser på Lokaltog (Trafikpolitik)

af Rail, tirsdag 07. april, 2020, 19:38 (97 dage siden) @ steenth

Ja lige præcis, derudover kan det være man mener at man får flere passagerer ligesom DSB mener de gør på Frederikssundsbanen ved at forbedre betjeningen af de store stationer på bekostning af de små stationer.


Jeg troede bare at det var et forslag - bliver det reelt til noget her til december?


Ja Frederikssundsbanen gik under radaren pga opstanden omkring Skovbrynet...

Frederikssundsbanen gavner ændringerne til december flere end det går ud over. Og det har været et ønske i flere år i blandt mange pendlere, at der skulle gøres noget. Selvom det ikke er en ideel løsning. De fleste at kommuner har været med på det. og jeg har set meget lidt modstand.

Skovbrynet er taget af bordet pga. modstanden. Men der var modstand fra alle. Men Bx bliver forkortet til Buddinge, da man tager togsæt fra Bx for at kunne ændre køreplanen på Frederikssundbanen.

Jeg har været inddraget i begge ændringer. Så jeg ved hvad der har været interessere på de her sager.

Men det var jo også argumentet for at lukke Skovbrynet at det gavnede flere end det gik ud over, men her gik der politik i den.
I modsætning til Frederikssundsbanen hvor stationerne ligger i Københavns og Frederiksberg kommuner og de var tydeligvis fuldkommen ligeglad. Jeg tvivler på at DSB havde haft det så let hvis de stationer havde ligget i andre kommuner.

Ift. interessen så tvivler jeg faktisk på at særligt mange af brugerne på Langgade, Peter Bangs vej, Jyllingevej og Islev ved hvad der venter dem til December, som sagt har Skovbrynet taget al opmærksomheden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen