Lindholm: Nu med nyt sporskifte (Jernbanen i dag)

af jaer @, lørdag 11. april, 2020, 11:58 (319 dage siden) @ Lasse Duusgaard

Jeg vedhæfter et billede meget lig det du har taget, men med lidt mere closeup af den krumning som Thomas har opdaget. Jeg synes det ser ud til at sporskiftet har den krumning som spor 1 havde i forvejen. Så det er meget interessant om det er muligt at passere sporskiftet med de 120 km/t ligegyldigt hvilket spor man skal ind på/ud af.

Det kan på svellerne ses, at sporskiftet har to drev, hvilket betyder, at det kan være et 1:12, 1:14 eller 1:19-sporskifte. Tælles afstanden mellem drevsvellerne, ligner det et 1:19, hvor der kan køres med 100 km/t i afvigende gren. Skal der køres hurtigere (120 km/t), så skal man op i et større sporskifte (1:26,5).

/Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen