Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Trelleborg Sassnitz bliver til Trelleborg -Rostock? (Generelt)

af krabsen, 11/4 2020, 13:50 (1470 dage siden) @ Pyloriis

Nej noget kunne tyde på det, men er der ikke krav om at der ikke må være uvedkommende på vogndækket under overfarter?


Hos Stena/Snälltåget har man godt måtte, selvom der er blevet stillet spørgsmålstegn ved det:

https://www.welt.de/reise/nah/article205445781/Ostsee-Wie-gefaehrlich-ist-die-Fahrt-auf...
https://www.welt.de/print/die_welt/reise/article205698233/Gefahr-im-Schiffsbauch.html


Frem til Estoniaulykken var det muligt at opholde sig på vogndækket under overfarten på de fleste overfarter.
Efter ulykken kom der regler om at overfarter af en vis længde (vistnok 30 min. ), så skulle vogndækket vlre tomt.


De regler har nu været gældende langt tidligere. F. eks. på 66-bådene til Bornholm, der lige som Estonia var en natfærge. Der var forbud mod ophold på vogndækket og i bilerne gældende tilbage i 70'erne.

Jeg var med på den tur, hvor en lastvogn på vogndækket væltede. Det var meget godt at der ikke var nogle i den folkevogn der holdt ved siden af.. :-(


Nu har heg sejlet rigtig mange gange med færgerne til og fra Bornholm i de sidste 50 år.
Der blev først aflåst til bildækket EFTER Estoniaulykken!

Har nogen påstået andet? ;-)

(del)tråden handler om, om der er har været regler for ophold på vogndækket, ikke om hvordan disse regler blev/bliver håndhævet rent fysisk..


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak