Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Resumérapporten og Nørrebro Station (Trafikpolitik)

af larsht, 11/4 2020, 17:53 (1475 dage siden) @ Rørvig Station

Virker som en gennemtænkt plan at omlægge 5C til sporvogn med to korte vendespor ved Nørrebro Station. Hvad gør man, når begge spor er optaget, og der kommer 3 sporvogne ind fra Brønshøj? (Jeg nægter at tro at de kan få sporvognene til at køre mindre uregelmæssigt end 5C, 5A eller 5. Det skulle ellers blive godt med fremkommeligheden med BRT, men det blev bare meget værre, da de begyndte at køre med BRT + ledbusser.)

Hvad gør man i andre lande? ;)


Der har man en kæmpe vendesløjfe med masser af plads til ekstra sporvogne (det er der ikke lagt op til her) og/eller lader være med at køre så uregelmæssigt, som der er tradition for på de store linjer i København (det vil jeg se gennemført, før jeg tror det).

Hvad er da traditionen for uregelmæssighed på de store sporvognslinjer i København?

Der er utallige sporvogns-/letbanelinjer med tæt drift i udlandet hvor endestationen består af to spor som ender blindt. Men før du nu skruer op for pessimismen så kan jeg afsløre at det rent faktisk stadigvæk fungerer.

Jeg kan anbefale dig at tage ud i verdenen og kigge dig lidt omkring (når det er sikkert igen naturligvis) og derved danne dig selv et oplyst grundlag :)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak