Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Femern Bælt sættes i gang (Trafikpolitik)

af Rail, 25/4 2020, 11:49 (1460 dage siden) @ Svend

Nej et stop i Ringsted og Nykøbing F må være rigeligt, medmindre toget skal over Storebælt så må det være Ringsted,Odense,Kolding og Padborg, og kun for rejsende til udlandet,pladsbillet,så må de kære politikere og chefer i DSB tage intercity eller intercitylyn.Hvor toget skal standse i Tyskland har jeg ikke bud på.

.
Det er nemlig lige præcist sådan de går galt. Ingen vil acceptere at de hurtige tog (der vil også være intercitytog med flere standsninger undervejs) kun skal standse en gang i Tyskland (Lübeck) og (maksimalt) en gang i Danmark. Gad vide om man andre steder i verden har samme jammer om at hurtige tog "selvfølgelig" skal standse i min lille, meget vigtige provinskøbstad :-)

Men kan du så ikke komme med et bud på den danske stadsning?

-Ny Ellebjerg giver gode forbindelser i Københavns området, med s-togs ringbane, sydhavnsmetro og Ring syd til både Amager og den Københavnske vestegn
-Ringsted giver forbindelser til/fra Vestsjælland/Odense og Den Københavnske vestegn
-Næstved er i dag den største station på strækningen vil sikkert give flest passagerer som enkeltstående station
-Nykøbing F har kun en tredjedel så mange passagerer ift. Næstved men kan få funktionen som skifte stationer til/fra Næstved, Vordingborg, Lolland mv.
-Holeby, den skal vel også betjenes af et eller andet?

Jeg er grundlæggende enig i at det skal standse så få gange som muligt, men valget er ikke så nemt og kræver i øvrigt også at der kommer mange mange flere gange flere passagerer end for nuværende (det skal der nok også gøre)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak