Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanen og BRT (Trafikpolitik)

af KKLD, 26/4 2020, 10:29 (1460 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Hvad med at forlænge S-toget fra Køge så hvert andet S-tog kørte til Faxe Ladeplads og det andet til Rødvig?


Det er der slet ikke passagerer nok til.

https://sn.dk/Stevns/Oestbanen-runder-en-million-rejsende/artikel/170155

I 2011 var der ellers over 1 million passagerer. Jeg tænker at der med S-tog ville være endnu flere passagerer fordi det blive mere attraktivt, men jeg tænkte også at hver anden afgang ud til hver afgrening af Østbanen ville være nok.

Men måske dette stadigvæk ikke giver nok passagervækst? Alternativt kunne der forlænges S-tog kun til Hårlev og så kunne resten klares med almindelige busser.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Jernbanebøger

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982. Pris 340 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak