Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanen og BRT (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 26/4 2020, 12:16 (1460 dage siden) @ Pyloriis

Nej.
Uinteressant alene fordi du kun får enten skinnedrift eller busdrift.
Så der er ikke valgmuligheder for den enkelte rejsende.


Er det så ikke fordi du ser det som at de passagerer, der kører med Østbanen, ikke har andre muligheder? Du tænker, at uanset om Østbanen er tog eller bus, så vil passagererne blive der, fordi de ikke har andre valgmuligheder? Det er jo en helt forkert tankegang.

Det er muligt.
Men vil disse mennesker betale for en evt. prisforskel?
Se blot på al balladen om kvalitetstilæg på Metroen!

Ja det ved jeg ikke - der har så vidt jeg ved heller ikke været snak om kvalitetstillæg på Østbanen. I øvrigt er kvalitetstillægget jo gjort til skamme. Vist, der var meget brok over det, men det har tydeligvis ikke afholdt folk fra at benytte Metroen.


Folk der har bil pendler også med toget og dem risikerer man jo at miste, når toget bliver til en bus.


Hvor ved du det fra?

Jeg kender da folk i området, som er mit barndomsland. De har villa, vovse og Volvo, men tager alligevel med Østbanen hver morgen og eftermiddag. De tager sjovt nok IKKE bussen til Haslev, som er "hovedstaden" i kommunen. Der tager de bilen.

Indrømmet, en af dem er faldet tilbage til sin bil, men det var pga de kroniske forstyrrelser på Lille Syd.

Jeg har også selv gjort det i 3 år - pendlet hver morgen og eftermiddag med Østbanen og S-tog til København selvom jeg havde kørekort. Og det kun fordi der kørte et tog. Havde det været en bus, så havde jeg investeret i en bil og brugt den til at pendle til/fra København.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak