Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanen og BRT (Trafikpolitik)

af K. Simonsen, 26/4 2020, 22:48 (1453 dage siden) @ Pyloriis

Næh det er ikke bare skinneeffekt, toget er allerede nu hurtigere end busser nogensinde vil blive.
busser er begrænset til 80 km/t. Østbanen er beregnet til 100 km/t.

Der er vel intet teknisk til hinder for at bussen kan køre 110 km/h.

Ikke forstået. Jeg har skrevet nøjagtig det samme - nemlig 700.00 kr pr km. At jeg har benyttet km/h fremfor km/t burde alle vel forstå?

ja, du har ret.

Interessant. Et tog med hastighed på 200 km/t -som skrevet ovenfor - ja den hastighed når det nok først efter flere km. Så de første 4-5 stationer ser aldrig toget.


Mine beregninger siger 200 km/i efter 37 sek og 2058 m - vectron.
så det er mest ved hurtigtog, at det er en fordel. Men hvis det ikke koster mere og skinnerne holder længere... og der er altså 3 km mellem stationerne

Og der er næppe passagerer til blot 1 højhastighedstog pr time fra h.h. Rødvig og Fakse ladeplads.

jeg ved det ikke, men movia har stor succes med 1 hurtigtog i timen på frederiksværkbanen, så stor at de nu vil have et til.

men man kan godt indføre hurtigtog der overspringer nogen stationer og køre helt til københavn via køge nord. det vil man gøre fx fra nykøbing sj.


Enig - men er der passagerer til det?

jeg ved det ikke,

Reelt ville der kun være endestationer og Hårlev tilbage!


ja det er en mulighed


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak