Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanen og BRT (Trafikpolitik)

af K. Simonsen, 27/4 2020, 18:10 (1459 dage siden) @ Pyloriis

tak for redegørese for persongrundlaget. men har i ikke nogen sommerhuse?

Fraregnes mindre børn, ældre og de som arbejder i selve området og hjemmegående, er kundeunderlaget nok nede omkring max 25.000 som dagligt / regelmæssigt vil kunne benytte Østbanen.

Set i det lys er de nuværende op mod 2.500 rejsende fint i tråd med hvad kollektiv trafik i resten af landet kan tiltrække.

joh, men det skal gerne op. i hovedstadsregionen er tallet højere.

Disse borgere er så fordelt i 6 mindre bysamfund (Faxe / Faxe Ladeplads / St. Heddinge / Hårlev / Karise og Rødvig).

hvor mange er det?

Resten bor nærmest ude på landet eller i meget små bysamfund.

Så skal du have glæde at tog med hastigheder over 120 km/h må mange af disse borgere vinke farvel til blot 1 tog i timen, medmindre du ønsker at drive togdrift med 2-5 passagerer pr tog.


nøh, jeg regner med 3 tog i timen, mindst 2. for alle i cykelafstand til stationer, dvs ca alle i banens opland.

jeg skal lige regne på gevinsten med 160 km/t vs 100 og 120, men det er nok en del.

Så det er helt urealistisk at fortsætte din tankegang og dertil ekstremt dyrt.

det er ikke dyrt. eller hvad er dine tal?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak