Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanen og BRT (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 27/4 2020, 19:00 (1457 dage siden) @ K. Simonsen

tak for redegørese for persongrundlaget. men har i ikke nogen sommerhuse?

De fleste der tager i sommerhus benytter deres bil!

Fraregnes mindre børn, ældre og de som arbejder i selve området og hjemmegående, er kundeunderlaget nok nede omkring max 25.000 som dagligt / regelmæssigt vil kunne benytte Østbanen.

Set i det lys er de nuværende op mod 2.500 rejsende fint i tråd med hvad kollektiv trafik i resten af landet kan tiltrække.


joh, men det skal gerne op. i hovedstadsregionen er tallet højere.

???? Hvad mener du egentlig?

Disse borgere er så fordelt i 6 mindre bysamfund (Faxe / Faxe Ladeplads / St. Heddinge / Hårlev / Karise og Rødvig).


hvor mange er det?

Uinteressant når det samlede antal borger er kendt i banens område.

Resten bor nærmest ude på landet eller i meget små bysamfund.

Så skal du have glæde at tog med hastigheder over 120 km/h må mange af disse borgere vinke farvel til blot 1 tog i timen, medmindre du ønsker at drive togdrift med 2-5 passagerer pr tog.

nøh, jeg regner med 3 tog i timen, mindst 2. for alle i cykelafstand til stationer, dvs ca alle i banens opland.

Ja. God ide. Problemet er blot at folk bor relativ spredt og ingen gider cykle 15 min i sne eller regn.


jeg skal lige regne på gevinsten med 160 km/t vs 100 og 120, men det er nok en del.

Det behøver du ikke.

Så det er helt urealistisk at fortsætte din tankegang og dertil ekstremt dyrt.


det er ikke dyrt. eller hvad er dine tal?

Uden at vide det præcist vil jeg mene at skal hastigheden øges til 160 km/h skal HELE underlaget under skinnerne udskiftes og der skal givet benyttes en kraftigere / tungere type af skinne.
Alene det gør det meget dyrere.
Og gevinsten ved den højere hastighed på så kort en bane er nede på meget få minutter.
Derfor UINTERESSANT at bruge mere tid på.:-P


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak