Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanen og BRT - Minister: Prisen for BRT-busser på lokalba (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 1/5 2020, 11:20 (1453 dage siden) @ Pyloriis

Skal man følge din tankegang vil der så ikke være mange pendlere tilbage til december på Sydbanen.
Efter 8 mdr med togbus - hvor ubehageligt! - og udsigt til at det samme sker om 8-10år når skinnerne mellem Næstved og Ringsted skal udskiftes og Ringsted Station påny skal ombygges, så har de fleste nok opgivet og valgt egen bil.

Men nu er BRT-løsningen på Østbanen netop IKKE afprøvet i det koncept. Så måske de rejsende strømmer til?

Men pointen er at det der på sigt giver mest valuta for HELE samfundet er den løsning man bør vælge.

Mange pendlere vil (og er allerede) forsvundet fra Sydbanen. Forskellen fra Sydbanen til Østbanen er, at på Sydbanen får de deres tog tilbage og har endda udsigt (godt nok først om flere år) til hurtigere, elektriske tog. Østbanen har med BRT udsigt til at miste deres tog for altid til fordel for en bus.

Men jeg er da enig i, at det er katastrofal planlægning fra politikere og Banedanmark, at man har lavet noget makværk ved Ringsted, der alligevel skal laves om efter få år og at pendlerne på Sydbanen ud over 8 måneders lukning også skal generes med opsætning af el, ombygning af Ringsted og indførelse af nyt signalsystem inden banen igen skal totalspærres for renovering. Det smutter der også en del kunder på.

Og så tror jeg ikke jeg kan forklare det på flere måder, at jeg mener man nedlægger Østbanen totalt, hvis man indfører BRT. Det bliver vi så ikke enige om.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak