Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kørsel uden ERTMS på ERTMS-strækninger (Jernbanen i dag)

af William Skov ⌂, 2/5 2020, 20:41 (1453 dage siden) @ Bongo-Anders

Sidste år kørte DSB et arbejdstog med en DD-stamme ud til pladsens perron, skiftede førerrum og kørte retur til Roskilde.
Mon ikke at det var samme system som de ville anvende i år.

At der blev kørt som "arbejdstog" skyldes at man med alle andre togarter ifølge SR ikke må ændre køreretning (eller trykke tilbage) på fri bane. Det må arbejdstog nemlig godt.

Udover lokoføreren fra DSB var der en ansat fra Banedanmark med i førerrummet.

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Jernbanebøger

Danmark set fra en togkupe

Danmark set fra en togkupe. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak