Roskilde festival og ERTMS (Jernbanen i dag)
- hvis og hvis - skal køre denne trafik og at de - i givet fald - må halvere antallet af tog mellem Køge og Roskilde eller om Køge-togene eventuelt skal vende i Gadstrup.
Hvem ved ......?
Blot for at forstå “fidusen” ved ERTMS bedre.
Hvis ellers banen mellem Roskilde og Køge er delt i nok afsnit og efter der er ERTMS over det hele. Så:
Fidusen med ERTMS er vel at festivaltoget kan køre fra Roskilde kort efter regionaltoget til Køge, vende ved festivalpladsen og returnere mod Roskilde tidsnok til at regionaletogene kan køre lige så ofte som de plejer?
Fordi der er flere spor-afsnit og et tog kan vende på strækningen, samt hastigheden tilpasses afstand til tog forude. Eller hvad?
(Og dette er ingen kritik af det citerede afsnit, blot et spørgsmål om ERTMS. Der er jo mange problematikker i overgangsfasen og ja, en udvidelse af grusgraven)