Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

2. spor Padborg-Tinglev (Trafikpolitik)

af Peter Christensen, 13/5 2020, 06:31 (1416 dage siden) @ Michael Deichmann

Men det er faktisk meget sjovt at se hvordan strækningen er forberedt til dobbeltspor.

Der har været dobbeltspor i en fjern fortid.

Det var nok efter andre normer end dem BDK bruger i dag, så der skal nok "en del" til inden et spor kan tages i brug.
Derudover er jeg noget i tvivl, om hvorvidt der reelt er behov for mere kapacitet.
Jeg bemærker, at alle forslagsstillere er valgt i "Sydjyllands storkreds", så det lugter mere af en art lokalpolitik end reelt behov.
Jeg har lidt svært ved, at se hvorledes flere gennemkørende godstog vil give et løft lokalt og strækningen er ikke just overrendt af persontog.
Eller forventer politikerne, at der kommer stramninger omkring lastbiltransport, som derved presser gods over på jernbanen og dermed kræver mere kapacitet?
Måske i kombination med en forventet forsinkelse på forbindelsen mellem Rødby og Puttgarden?
Jeg forventer ikke, at jernbanen som system gør sig mere "lækker" for eventuelle kunder.

Endelig kan signalprogrammet muligvis bruges som undskyldning. Som jeg har forstået, så må en strækning ikke ændres 3 år inden den forventede udrulning. Det kan jo sætte meget i stå....uanset signalprogrammets forsinkelser.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak