Kystbanens fremtidige betjening (Generelt)

af andersj, Nordjylland, torsdag 14. maj, 2020, 22:10 (10 dage siden) @ anho

Ja, det er jeg skam fuldstændig enig i. Især de mindre stationer bliver jo meget hårdt ramt. Personligt så jeg helst overgang til fuld S-togsdrift (som også er nævnt som en fremtidig mulighed i den linkede pdf).

Jeg gad bare godt vide hvor Nivåtogene kommer til at køre hen fra december, når de ikke længere skal køre til Sverige. Men det kan jo godt være at selv DSB ikke har et svar endnu; det er jo en relativt nylig beslutning at undlade at konstruere det sikringsanlæg på Køge Nord, så vidt jeg ved.

I det udkast til K21 jeg har set er der ingen strukturelle ændringer på Kystbanen. Altså fortsat 20 minutters drift til både Nivå og Helsingør.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne
Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen