Kystbanens fremtidige betjening (Generelt)

af andersj @, Aalborg, torsdag 14. maj, 2020, 22:27 (297 dage siden) @ Frank Poulsen

Ja, det er jeg skam fuldstændig enig i. Især de mindre stationer bliver jo meget hårdt ramt. Personligt så jeg helst overgang til fuld S-togsdrift (som også er nævnt som en fremtidig mulighed i den linkede pdf).

Jeg gad bare godt vide hvor Nivåtogene kommer til at køre hen fra december, når de ikke længere skal køre til Sverige. Men det kan jo godt være at selv DSB ikke har et svar endnu; det er jo en relativt nylig beslutning at undlade at konstruere det sikringsanlæg på Køge Nord, så vidt jeg ved.


I det udkast til K21 jeg har set er der ingen strukturelle ændringer på Kystbanen. Altså fortsat 20 minutters drift til både Nivå og Helsingør.


Er det ikke også først K22 at kystbanen og Sverige ophører med sammenhæng?

K23.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen