Kystbanens fremtidige betjening (Generelt)

af Frank Poulsen @, torsdag 14. maj, 2020, 22:28 (19 dage siden) @ andersj

Ja, det er jeg skam fuldstændig enig i. Især de mindre stationer bliver jo meget hårdt ramt. Personligt så jeg helst overgang til fuld S-togsdrift (som også er nævnt som en fremtidig mulighed i den linkede pdf).

Jeg gad bare godt vide hvor Nivåtogene kommer til at køre hen fra december, når de ikke længere skal køre til Sverige. Men det kan jo godt være at selv DSB ikke har et svar endnu; det er jo en relativt nylig beslutning at undlade at konstruere det sikringsanlæg på Køge Nord, så vidt jeg ved.


I det udkast til K21 jeg har set er der ingen strukturelle ændringer på Kystbanen. Altså fortsat 20 minutters drift til både Nivå og Helsingør.


Er det ikke også først K22 at kystbanen og Sverige ophører med sammenhæng?


K23.

Ja ok, først K23, jamen så er der jo længe til at de skal finde ud af hvad de vil :)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen