Kystbanens fremtidige betjening (Generelt)

af anho, fredag 15. maj, 2020, 10:03 (203 dage siden) @ hummel_62

hvor mange passagere er der på Kystbanen, i mylder tiden i forhold til Østerport/Hillerød. Siden det skal være 10 min, men tog med højre komfort og færer døre

Det har jeg vist ikke sagt noget om at det skulle være.

Den indre del af Kystbanen - Klampenborg, Vedbæk og Skodsborg - har ikke mange passagerer, men de ydre har lige så mange passagerer som de fleste tilsvarende S-togsstationer. Jeg ville ikke have noget imod at der bare kørte S-tog på Kystbanen.

Mig bekendt er de to lejre i den diskussion på den ene side "Vi vil ikke have S-tog fordi det forværrer komforten" og "vi vil gerne have S-tog fordi det forøger frekvensen." Jeg har kun set meget få personer der både vil have høj frekvens og den ekstra komfort, og som ikke kan se at man ikke kan få begge dele.

Når det så er sagt, så mener jeg at S-togene bør få nogle højere sæder, så man faktisk kan sidde og sove når man kører på de længere strejkninger til Køge, Hillerød eller Frederikssund. Eventuelt med differentierede togsæt så dem til ekspreslinjerne har højere komfort end dem der bliver benyttet som stoptog.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
DSB ME1534
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.

Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen