Kystbanens fremtidige betjening (Generelt)

af Rail, fredag 15. maj, 2020, 10:59 (203 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Planen var, hvilket har været berørt andre steder, jvf. Statens Trafikplan;

https://www.trafikstyrelsen.dk/da/Kollektiv-trafik/Trafikale-analyser/S-tog-og-jernbane...

Nivå - Næstved via Køge

Helsingør - København H - Holbæk/Kalundborg/Nykøbing F.

Men svenskerne er jo også bagud, så der sker næppe noget før 2023 - 2024.

JH

Her kan man se det fra 2022, 2027 og 2032 (og ikke 2021 som jeg spurgte om). Men det er stadigvæk interessant at kigge på. Jeg håber ikke at det lykkes i nuværende form fordi der kommer færre tog, især i aftentimerne. Der er også nogle stationer der hele tiden kun har tog hvert 30. minut hvilket er for ringe fordi hvis der var S-tog ville der være tog hvert 10. minut til disse stationer. Det svarer til at de kører med nattogsbetjening i myldretiden og resten af dagen.

Jeg synes, det hører med til historien at gentage, at trafikplanen er et embedsmandsprodukt, der aldrig er blevet politisk godkendt. Det betyder ikke, at det ikke kan være interessant, hvad der står i trafikplanen, for det er - synes jeg - altid interessant at høre om, hvad "man kunne forestille sig". Men man kan jo - som bekendt - forestille sig, eller ønske sig, hvad som helst. Hvilket er en velkendt disciplin her i værelset.

Til det skal man bare huske at omlægningen af Kystbanen er politisk godkendt i Transportudvalget og skulle have være implementeret til K20 hvis det ikke var fordi Svenskerne afsporet det.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.

Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen